Een drakerig goed boek

Angelique 06 februari 2021
Mara is vervloekt, geïnfecteerd door het bloed van een draak. Door haar vervloeking moet zij haar thuis verlaten, verbannen en naar verwachting gedoemd tot een leven vol pijn en eindigend in waanzin.

Dan keren de kansen, ze krijgt het bevel van de koning om aan het jaarlijkse toernooi, De Dragonder, mee te doen. Vastbesloten deze kans te grijpen gaat ze de strijd aan, met haar concurrenten maar ook met zichzelf.
Zal ze de vloek kunnen omarmen en de kracht van haar drakenhart vinden?

Mara is een jonge vrouw op de grens van volwassenheid, als al haar verwachtingen in duigen vallen door 1 stomme actie. Door een geluid aangetrokken komt ze in contact met de draken die op het land van haar ouders worden gehouden en raakt ze geïnfecteerd met drakenbloed. Een vloek volgens iedereen die niemand overleefd en zeer besmettelijk is. Ze wordt verbannen, maar in plaats van ellendig, eenzaam en vol pijn en waanzin aan de vloek te onder te gaan, krijgt ze het bevel mee te doen met De Dragonder, een jaarlijks toernooi voor drakenridders. Mara grijpt deze kans en terwijl zij zich probeert zo goed mogelijk aan de nieuwe omstandigheden en de vloek aan te passen gebeuren er vele dingen waar zij zonder het te weten een grote rol in speelt. Gebeurtenissen die al lang geleden in gang zijn gezet.

Drakenhart, geschreven door een Nederlandse schrijfster die het boek eerst als 3 novelles in het Engels heeft uitgegeven is een prachtig voorgegeven paperback. De drie delen van het boek zijn duidelijk van elkaar gescheiden door een quote uit het komende deel. Verder begint elk hoofdstuk met een kleine tekening in de bovenhoek wat een fraai effect heeft zonder af te leiden.

Persoonlijk ben ik erg blij dat er na dit boek nog 2 boeken komen, hoewel we daar toch echt wat geduld voor moeten hebben. Dit is het mij wel waard als ik dan weer terug kan naar Mara's wereld.

"Mara produceerde een glimlach, maar de harde woorden die haar moeder had uitgesproken toen ze ontdekte dat Mara door de draak was verwond, weerklonken luid door haar gedachten. 'Moge de vloek je voor eeuwig opjagen'"

Meer recensies van Angelique