Scifi van Nederlandse bodem

Angelique 03 november 2019
"Ik hoorde hier niet, het voelde zo afhankelijk. Ik zou moeten wachten tot de tijd juist was om degene te vinden die hiervoor verantwoordelijk was. Dan zou ik op zoek gaan naar mijn echte ouders." John Water - blz 1.

Hoofdpersoon John Water voelt zich vanaf zijn geboorte al anders, hij weet met zekerheid dat hij niet is zoals de inferieure mensen om hem heen. Als hij dan te horen krijgt dat hij het resultaat is van een experiment gaat hij op zoek naar zijn afkomst.
John voelt een flinke afstand tot de mensen om hem heen, zelfs Claire, zijn moeder voelt niet als eigen. In zijn speurtocht naar zijn afkomst komt hij er achter dat hij het resultaat is van een experiment tussen 2 werelden. Zijn zelfvertrouwen krijgt een flinke deuk door die wetenschap maar zijn arrogante, kille kant zorgt er voor dat hij verder zoekt. Hij moet en zal uitzoeken hoe het zit en waarom hij is geschapen.

"Beschadigde shuttle, bio-computer, harde landing? 'Europa, bij Jupiter?'" John Water blz 45

Het verhaal is geschreven van uit John Water, de ik-figuur in het boek. Het is verdeelt in 3 delen.
Ursula Visser heeft een beeldende schrijfstijl. De personages zijn goed uitgedacht en ze kunnen je flink verrassen. Ik heb mijn mening over het karakter van verschillende personages in de loop van het boek moeten bijstellen. Het verhaal heeft mijn aandacht goed vast kunnen houden en ik ben ondertussen erg benieuwd geworden naar de andere boeken van Ursula.

Meer recensies van Angelique