Goed debuut

Angelique 08 november 2020
"Helende bladeren" het eerste deel van de serie "Het laatste drakenei".

De bewoners van Terram zijn opgegroeid met verhalen over de Kosmosdraak, de god van het universum. Ooit stuurde hij draken om de wereld te creëren en te beschermen. Honderden jaren later ging het mis en werd het portaal naar het dodenrijk geopend. Uiteindelijk wisten de draken hem weer te sluiten, maar de duisternis had flinke schade aangericht. Nu de aardedraken bijna uitgestorven zijn, is alle hoop gevestigd op Nepheda, de laatste Aardedraak.

In het boek volgen we een aantal jonge mensen die een grote rol spelen in het lot van zowel de draken als van Terram bepalen.
Eilika, een boerenmeisje dat er van droomt om de wereld te ontdekken en de draken te ontmoeten. Ze verwacht dat het bij dromen zal blijven tot ze op een dag een aardedrakenei vind.
Solix, een lichtlumen dat als een heilige wordt gezien vanwege zijn aardedrakenmagie. Zijn taak is om de laatste Aardedraak te beschermen. Hij gelooft niet in zijn eigen krachten, maar neemt zijn taak serieus. Dan ontdekt hij dat Nepheda stervende is.
Aster, een meisje die zich haar ouders en geboorteland nauwelijks kan herinneren. Haar belangrijkste regel is laat niemand jouw magie zien en leid een normaal leven. Dan ontmoet ze een jongen en gaat ze aan haar regel twijfelen.

Elk hoofdstuk wordt vanuit 1 personage geschreven, wat een mooi overzicht geeft vanuit verschillende standpunten.
Ieder worstelt met zijn eigen onzekerheden en probeert het beste te doen voor Terram en de draken.

"'Kosmosdraak, God van het universum. Maak van mij een krijger, laat mij op avontuur gaan.' Eilika klapte drie keer in haar handen en maakte een diepe buiging"

Ik heb de hardcover, welke prachtig is voor gegeven, niet enkel door de mooie passende cover, maar ook door de versiering die bij elk hoofdstuk terug komt. Echt een mooi extraatje welke mijn leesplezier enkel maar verhoogde.

Meer recensies van Angelique