Welkom bij de oorsprong van onze elfen-verhalen

Angelique 04 september 2019
Het debuut van schrijfster Emmy Schoots en het smaakt naar meer.
De hoofdpersonen Jade en Jasper is een 18-jarige tweeling die tijdens de vakantie schipbreuk lijden en daardoor op een, naar het eerste idee, onbewoond eiland terecht komen. Na een tijd komen ze er achter dat, hoewel er geen mensen zijn, er wel Silfhy's zijn. De Silfhy's kan je zien als de oorsprong van onze elfen verhalen. En er zijn meer wezens op het eiland die je duidelijk kan linken naar bepaalde mythen en sagen. Pixies, trollen, gargoyle ze lijken allemaal aanwezig op het eiland en wie weet welke wezens nog meer.
De tweeling wordt opgenomen door de Silfhy's, later wordt duidelijk dat Silfhy's helemaal geen goede ervaringen hebben met mensen. Er zijn echter ook redenen voor de Silfhy's om de tweeling te vertrouwen.
Hoewel de tijdsspanne niet altijd even duidelijk is, voor mijn gevoel een paar dagen bleken een paar weken, merk je de groei naar volwassenheid wel bij de tweeling. Het is ook niet niks, zo ineens als stadsmens overleven op een onbewoond eiland.

Ik vond het een goed boek en ik kijk uit naar het 2de deel welke waarschijnlijk in november uitkomt. Bij komt deze in elk geval op mijn "wil ik hebben lijstje". Het liefst zou ik nu gelijk doorlezen, maar goed geduld wordt hopelijk beloont.

Meer recensies van Angelique