Opent je ogen

Anneke Visser 25 februari 2024
Bij het zien van de schitterende cover van De crises voorbij van Roelof ter Mors krijg je het gevoel dat je een verhaal over, of dat zich in Griekenland afspeelt gaat lezen, maar niets is minder waar. Het boek gaat totaal ergens anders over. Het is mooi dat de cover via de zijkant op de achterkant doorloopt. De titel en subtitels spreken voor zichzelf, je hebt meteen door wat voor soort boek je gaat lezen.
In De crises voorbij vertelt Roelof ter Mors hoe burgers kunnen kiezen voor invloed en oplossingen. Hoe we uit de crises kunnen komen en hoe we zelf de touwtjes weer in handen kunnen nemen, ook al is daar een lange weg voor te gaan. De auteur vertelt hoe de crises konden ontstaan en waarom veel crises in stand gehouden worden.
Aan alles is te merken dat Roelof ter Mors in De crises voorbij weet waar hij het over heeft. Veel is niet verwonderlijk, want je hoort en leest het dagelijks in de media, maar de auteur laat zien hoe veel crises dankzij de overheid is toegenomen en blijft toenemen als er geen verandering in komt. In de paar maanden dat het boek uit is, zijn veel crises nog erger geworden, zoals de asielzoekerscrisis en de auteur weet goed te onderbouwen hoe deze, en andere crises, opgelost kan worden.

Lees verder op https://surfingann.blogspot.com/2024/02/de-crises-voorbij-roelof-ter-mors.html .

Meer recensies van Anneke Visser