Het vervolg van misdaadjournaliste Benthe Berg

Milou van der Will: Stil in de stad

======================================================

Ik zag bloed liggen op de trap. Het was voor de flat van onze vriendin,
zij woont daar met twee andere meiden die we niet kennen.
Voordat u het vraagt, ik weet het niet. Ik weet niet wat er is gebeurd.
Ik ben bang {lange stilte}. Ik ben zo bang, mevrouw. Het moet
stoppen. We moeten vluchten, mijn zus en ik.
Hebt u geld voor mij? Please, kunt u iets missen?

========================================================

Nadat misdaadjournaliste Benthe Berg een tijdje op non-actief heeft gestaan, wordt ze geconfronteerd met de moord op een Hongaarse prostituee.
Benthe zit midden in een verhuizing omdat haar man samen met hun dochter Celine naar Frankrijk is vertrokken om tot rust te komen.
Benthe kan niet met de situatie om kan gaan, ze glijdt af in de drank.
Als haar beste vriendin Eva zwaar gewond in het ziekenhuis belandt na een moordaanslag voelt Benthe dat ze dit op moet lossen.
Een half jaar eerder is Eva's moeder, een oud minister, vermoord. Eva was met een privé onderzoek van haar moeders moord bezig.
Benthe gaat op zoek in de rosse buurt van den Haag en komt er achter dat de moorden en de aanslag verband met elkaar houden.
Het leidt haar naar vrouwenhandel wat begint in Hongarije.
Hoe verder Benthe in het wespennest zit, komt ze er achter dat
dat er verbanden zijn met enkele Nederlandse politici.
Benthe is vastbesloten, desnoods met gevaar voor eigen leven, er achter te komen wie dit op z'n geweten heeft.

Rotterdam, 6 juli 2017
Annemarie van de Kuilen

Mijn mening: Ik vond het een spannend verhaal.
Zodra ik in het boek begon had ik moeite om het weg te leggen.
Het leest lekker makkelijk en de hoofdstukken zijn niet te lang.
Ik geef dit boek 4½ *.

Meer recensies van Annemarie van de Kuilen