Krachtige Novelle van Nederlandse bodem!

Dans van de Maanroos is een krachtige novelle van Nederlandse bodem, geschreven door Jami Leigh, die bekend is van de Lumin Kronieken! Een novelle die voort komt uit een verhaal, jaren geleden geschreven, waarbij het nummer 'Ghost of a Rose' de inspiratie was!

Het verhaal is vlot geschreven, en dompelt je al snel onder in een nieuw avontuur, een nieuwe wereld!

" Ik zal vannacht sterven."

"In ademnood knielde ik neer, mijn vingers gevoelloos terwijl ik over de gladde aquamarijn van de amulet streek. De amulet dat als een sinister ornament op mijn levenloze lichaam zal rusten wanneer de ijzige greep mijn hart tot stilstand zou brengen."

Dans van de Maanroos laat ons kennis maken met Lumin, een wereld beheerst door de zoektocht van een prins naar zijn geliefde... Een vrouw, die de prins niet zelf mag kiezen, maar die gekozen wordt door een legende die bepaald wie de toekomstige vorstin zal worden...'

Wanneer Lucille op het bal van de prins verschijnt, verandert haar leven compleet, op het moment dat zij de toekomstige vorstin, de vrouw van de legende blijkt te zijn. Maar wanneer de prins, naar jaren afwezigheid, terug komt voor zijn vrouw, reist de vraag of Lucille wel de ware 'vorstin' is!

De beschrijvingen in Dans van de Maanroos zijn beeldend en zuigen je daardoor mee in een (voor sommige van ons) nieuwe wereld, in een nieuw avontuur. Waarbij de hoofdpersonages op zo'n manier zijn beschreven, dat je als lezer het gevoel krijgt ze echt te leren kennen.

Waar het een novelle normaal nog wel eens kan ontbreken aan kracht, aan avontuur en diepgang. Aan een compleet verhaal! Blijkt dit bij Dans van de Maanroos absoluut niet het geval. Het verhaal maakt nieuwsgierig, is verrassend, is compleet! Het is een verhaal dat zonder twijfel smaakt naar meer!

Meer recensies van Annemieke de Jong