Een tegenvallende favoriet

De serie van Dolfje Weerwolfje is binnen ons gezin favoriet! De boeken worden vol liefde (voor) gelezen, mede dankzij de liefdevolle personages die telkens terug komen, een gezonde dosis humor en een passende mate van avontuur...

Vol enthousiasme werd er dan ook begonnen aan Weerwolvensoep. Het avontuur waarin Dolfje gevangen wordt door Knuppel, een heuze weerwolf jager. Knuppel is vast besloten Weerwolvensoep te maken, voor als zijn vrienden komen en Dolfje blijkt zijn belangrijkste ingrediënt.

Dolfje probeert te voorkomen om in de soep te belanden en vertelt het ene na het andere weerwolf verhaal, en mss komt het ook daardoor dat er niet echt een avontuur op gang komt. Het boek lijkt meer een opsomming van korte verhalen, leuk maar niet helemaal wat je verwacht bij een Dolfje Weerwolfje boek.

Tegelijkertijd blijkt ook dit boek weer een boodschap met zich mee te geven, wie je bent of wordt, wordt beïnvloed door de mensen om je heen... Maar je kunt altijd nog een andere keuze maken!

Meer recensies van Annemieke de Jong