Benieuwd naar het vervolg

AnneS 03 december 2022
Op een avond verdwijnen twee jonge meisjes in Den Haag. Het ene meisje is de dochter van de Minister van Justitie. De ander een prostituee, Sasha. De politie zet alles in op de verdwijning van de dochter van de Minister van Justitie en uiteindelijk wordt ze gezond en wel weer aangetroffen in de schuur van haar docent. Naar de prostituee wordt niet eens gezocht.

De docent wordt jaren later teruggevonden als zijn auto wordt gevonden in het water. Dit is aanleiding voor journaliste Lyn Riley om zich ter verdieping in de gebeurtenissen die ene nacht in Den Haag. Samen met de politie gaat zij op zoek naar de jonge prostituee. Wat is de invloed geweest van de toenmalige Minister van Justitie. Kunnen ze Sascha vinden en achterhalen wat er met haar is gebeurd?

Toen ik begon had het boek een gemiddelde waardering van 3 sterren hier op Hebban en ik was dan ook bang dat het boek mij tegen zou vallen. Maar niets is minder waar. Ik vond het een spannend verhaal en dit bleef zo tot het einde. Dat de auteur werkzaam is bij de politie kan je tijdens het boek goed merken. En ik vond het ook wel verfrissend dat er niet werd gedaan dat de vermissing binnen 24 uur werd opgelost. Leuk detail is ook de samenwerking tussen de journaliste Lyn Riley en het team vermissingen van de politie. Maar ik betwijfel of iets dergelijks in de praktijk ook zou kunnen plaatsvinden met de huidige privacy en AVG richtlijnen.

Het boek is het eerste deel van een trilogie en het epiloog heeft een goede cliffhanger waardoor ik nu al uit kijk naar het volgende deel.

Als laatste wil ik nog @Hebban en @UitgeverijA.W.Bruna bedanken met deze prijs. https://www.hebban.nl/artikelen/hebban-interviewt-carina-van-leeuwen

Meer recensies van AnneS