Heerlijke thriller, op naar het tweede deel.

Annette Bons 17 augustus 2020
Berouw is het eerste deel van de trilogie rondom politie-inspecteur Emma Sköld. Sofie Sarenbrant is een succesvolle thrillerschrijfster in Zweden en Berouw is haar eerste boek dat in het Nederlands verschijnt.
Emma is politie-inspecteur en heeft een relatie met Kristoffer. Ze wordt nog wel steeds lastig gevallen door haar ex Hugo, die het talent heeft om op de meest ongeschikte momenten op te duiken. Samen met Kristoffer verwacht ze haar eerste kindje, maar dat weet nog bijna niemand. Met zus Josefin heeft Emma een goede band.
Dan wordt een man dood aangetroffen in zijn huis. De verdachte van de moord is de echtgenote van de gevonden man; zij was van plan om te gaan scheiden en daarmee lijkt zij de voor de hand liggende dader te zijn. Toch blijkt het een niet zo eenvoudig op te lossen zaak zijn. En als er dan nog meer slachtoffers vallen wordt de zaak nog gecompliceerder.
Een heerlijke thriller waarin ik wilde blijven doorlezen. Het verhaal wordt per dag verteld. De karakters worden goed neergezet. Emma is zwanger, maar is ook nog niet helemaal zeker van haar gevoelens voor Kristoffer. Eigenlijk verwacht ik dat in het hierop volgende deel een de karakters van in ieder geval Emma en Kristoffer verder worden uitgediept. De schrijfstijl is prettig met niet al te lange hoofdstukken waardoor je blijft door lezen.
De plottwist aan het einde van het boek is direct ook een cliffhanger naar het volgende deel. Ik ben fan en kijk nu al uit naar het volgende deel Jaloezie, maar daar zal ik nog even op moeten wachten.

Meer recensies van Annette Bons