Cosmic Love

anouk-spooren 02 november 2019
dit boek is fantastisch. Er zijn heel veel plottwists en de personages zijn ook zo leuk. Victor Dixen heeft een fantastisch boek gemaakt met heel veel unieke elementen. zoek de liefde in de ruimte. veel geheimen die ondekt moeten worden. tragedie. alles is aanwezig.

de personages waren heel tof. Léonor is ons hoofdpersonage. we hebben haar perspectief, samen met nog een paar andere mensen. we hebben Serena McBee, de maker van het programma, Andrew Fisher, de zoon van iemand die werkt aan het programma en het perspectief van de tv's. wat de kijkers zien. dit was meestal cursief.

Léo is heel verrassend. ze is soms een beetje teruggetrokken door haar bijzondere kenmerk. ze schaamt zich er ook voor en daarom hoort ze soms de onzichtbare stemmen. ze twijfelt ook en is heel cynisch. ze heeft wel het goede voor. in de datingkoepel valt ze voor één speciale jongen, maar ze durft het, tot op het laatste, niet toe te geven.

Van de andere personen op de cupido weten we niet zo heel veel. we kennen sommige vriendinnen beter dan anderen, zoals Kirsten en Safia. ook over Elisabeth krijgen we een klein beetje meer te weten als het einde nadert. van de jongens kennen we er 2 in het bijzonder goed. Mozart en Marcus. met hen gaat Léo vaker op date. dit is zeer spannend. wie zal uiteindelijk gekozen worden?

Het einde vond ik wel een beetje ongemakkelijk omdat er opeens dingen worden onthult en sommige personages heel 'out of character' reageren. van een kant reageren ze logisch, maar ook zo totaal anders en je wilt ze tegenhouden, maar dat gaat natuurlijk niet.

ik denk wel dat het einde iets beter afgehandeld kon worden, maar ik ben er tevreden mee. ook de schrijfstijl was iets minder. er was heel erg veel dialoog en er waren zeer weinig beschrijvingen, wat ik wel iets minder leuk vind, want ik heb graag veel beschrijving om alles goed voor te stellen.

ik ben wel heel erg benieuwd naar het volgende gedeelte en hoop dat het nog beter zal zijn.

Meer recensies van anouk-spooren