Epic Einde

anouk-spooren 15 december 2019
Het derde boek van Victor Dixen was zoveel malen spannender dan het vorige. Ik zat op het puntje van mijn stoel (Eigenlijk in mijn bed, maar dat laten we terzijde). Ook waren er vele emoties. Dit is echter niet het volledige einde. Er is nog een vierde Phobos, die na twee jaar nog steeds niet vertaald is naar het Nederlands helaas. Gelukkig was dit al een half einde en ben ik tevreden.

vele geheimen zijn uitgekomen over de pioniers. Schokkend, minder schokkend. Ik ga sommigen echt missen. Het had een grandioos einde. Léorcus has my heart forever.

De personages waren mixed. Ik vond Alexei nooit leuk, maar op het einde had hij toch een kleine arc. Hij heeft bijna al zijn hatelijk gedrag goed gemaakt. Kenji en Kelly vind ik nog nog steeds fantastisch. Zij waren voor mij het beste koppel. Ook alle andere personages vond ik eigenlijk wel leuk. Jammer dat Samson en Safia er niet veel in voorkwamen. Mozart vind ik ingewikkeld. In het begin had hij mijn hart, maar hij begon irritant te doen. Hij wou zonodig de held uithangen en goed zijn voor iedereen, maar volgens mij ook een terugkeer naar de aarde voorkomen...
Léonor maakte verschrikkelijke keuzes die ik voor haar zeer jammer vind, maar uiteindelijk heeft haar hart haar toch de juiste kant op gestuurd.
Mijn personage van de eeuw: Marcus, mijn lieve schat. Ik begrijp je keuzes en het einde van het verhaal heeft me laten huilen. Je wilt altijd het beste voor iedereen en we vergeven je allemaal.

Dan zijn er nog de personages op aarde zelf. Serena, waar iedereen van ons lezers een afschuw aan heeft. Ze had schokkende dingen gedaan, maar uiteindelijk is ze wel een fantastische vijand voor een boek. Harmony en Andrew die samen reizen en Serena ten val willen brengen. Ik mag ze met elk boek meer en meer.
Het zal wel weer even duren om afscheid te nemen van deze personages.

Het las heel vlotjes, maar het midden van het verhaal was een beetje saai, het einde maakte echter alles veel beter. Het einde, de laatste honderd pagina's waren echt mooi en wauw-level.
ik raad het zeker aan voor iedereen.

Meer recensies van anouk-spooren