Ik ben een emotioneel wrak

anouk-spooren 08 augustus 2020
Verlies me. niet. is het vervolg op Raak me. niet. geschreven door Laura Kneidl. Het eerste boek eindigde met een zeer spannende cliffhanger waardoor ik meteen zin had om het vervolg te lezen. Dat heb ik nu gedaan, en ik moet zeggen dat ik persoonlijk meer emotioneel geraakt ben door dit vervolg dan door het eerste boek.

We volgen het verhaal van Sage en Luca. Ze zijn op weg naar hun herstel. Beiden. Het herstel van hun relatie, van de angststoornissen van Sage, de relatie met Luca en de moeder van April. Alles werd zo mooi en realistisch opgebouwd. Ik herkende me plots zo veel in Sage, in haar weg naar herstel. Je kon haar zo zien openbloeien, stapje voor stapje. Ze begon meer mensen te vertrouwen en in te laten in de problemen, zelfs met een kleine terugval. Ze helpt uiteindelijk Luca met zijn soort van moeder. En uiteindelijk komt ze tot de conclusie dat ze nooit alleen was.

De angststoornissen waren heel realistisch geportretteerd. Ik geloofde het volledig. Hoe zoiets het leven van een mens kan veranderen en het brein kan misleiden zodat je denkt alleen te zijn. Maar je bent niet alleen en mensen zullen je altijd steunen.

De breakup was geloofwaardig en hoe slecht ze zich voelden. Het zoeken naar een nieuw appartement of kamer klopte ook helemaal. Ik werd in het verhaal gezogen alsof ik er zelf bij was. Natuurlijk waren er ook nog rustgevende momenten of momenten met humor. De schilderijen van Megan maakten me echt aan het lachen. De vriendschappen doen zo een deugd. Dat is gewoon het studentenleven.

Ik ben ontzettend blij dat dit boek, deze serie, bestaat. Het laat mij minder alleen voelen omdat er zoveel herkenbare punten zijn, ook al heb ik niet zo een grote angststoornissen. Het geeft me er wel een breder beeld van. Het boek zet je aan tot nadenken en laat zien dat het goed kan komen. Dat je nooit alleen bent en dat is zo ontzettend belangrijk. Ik wou dat meer mensen dit boek lazen want het heeft zeker een grote impact op mij gehad.
Ik raad het dus zeker aan, aan jong en oud!

Meer recensies van anouk-spooren