Tussen de regels door hoor ik de dieren

De vegetarische slager is een boek dat uitgebreid stil staat bij het pionieren van Jaap Korteweg. Hij heeft een droom om de grootste slager van de wereld te worden, zonder dat er dieren doodgaan. Zijn drijfveer is dat de smaak van vlees op een andere manier geëvenaard moet worden. Dat het niet vanzelf gaat, ontdekt de lezer in het boek. De schrijver Jeroen Siebelink doorspekt het verhaal met droge humor en in zijn taalgebruik spelen dieren de hoofdrol. Dat is een recept voor lekker leesvoer! Het opstarten van het bedrijf, wordt afgewisseld met details uit het verleden van Jaap Kortweg. Dit maakt duidelijk hij tot een duurzame levensstijl is gekomen. Regelmatig lees je in het boek dat Jaap Korteweg een man is van weinig woorden, maar de schrijver melkt zijn verhaal zoveel mogelijk uit, hoewel wat echt privé is ook privé blijft. Jeroen Siebelink bevestigt Jaap Korteweg als boegbeeld van de Vegetarische Slager terwijl het boek laat zien dat het vooral boeiend teamwork is.

Meer recensies van Antoinette Schram