Erg origineel thema

Arnold van de Wal 28 oktober 2020
Dit is een echte topper! Ik hevige fan van de serie en kreeg het boek dus cadeau. Met 'serie-boeken' is het altijd afwachten of het boek het niveau van de serie wel haalt. Daarin is Luijten meer dan geslaagd. Moordend tempo, enorme spanning, het is af en toe alsof je erbij bent! De auteur koos voor een heel nieuw verhaal, maar de setting is hetzelfde als de 1e serie. Ook de humor is erg goed! Niet flauw of uitgekauwd. Als thema koos de auteur het 'witwassen van geld', en dat vond ik erg origineel. Zo heel veel series zijn daar niet van gemaakt, laat staan boeken. Ozark bijvoorbeeld, maar daar verdwijnt het witwassen toch steeds meer naar de achtergrond. Hier wordt goed uitgelegd waarom witwassen zo'n enorm probleem is.
De streek waar het speelt (in een uithoek van Limburg) ken ik goed, erg leuk om eens iets te lezen dat zich daar afspeelt. Samengevat is het een superthriller, spannend tot op het einde en zonder dat de sfeer van de serie losgelaten wordt. Ook voor alleen de kijkers van de serie dus zeker aan te raden!

Meer recensies van Arnold van de Wal