Vakman aan het werk

Het begint met meerdere verhaallijnen en de hoofdstukken worden niet met cijfers of tijdstippen/plaats van handeling aangegeven, maar met een titel, en dat is zeker een origineel gegeven. Hoewel het mij ook weer deed denken aan de series op Netflix, waarvan tegenwoordig vaak ook alle afleveringen met een pakkende titel beginnen.

Ergens buiten een kroeg vindt Luc een vrouw in een steegje. Hij neemt haar mee naar huis omdat ze compleet van het padje is. De dag erna blijkt echter dat ze totaal niet meer weet wie ze is. De zoektocht om uit te vinden wie ze is, volgt een spoor van geweld.

Het boek is erg spannend, met Den Tex is een vakman aan het werk die zeer terecht al veel prijzen in de wacht sleepte. Alleen heb ik mij deze keer enorm geërgerd aan de gebruikte straattaal. Het was af en toe zo tenenkrommend nep, dat ik soms overheen moest lezen. Al is het onderwerp niet heel origineel (zie Bourne Identity), toch is het met zoveel vakmanschap geschreven dat je het koste wat kost wil uitlezen.

Meer recensies van Arnold van de Wal