De 100

Aspen 23 juni 2020
We volgen 4 jeugdige gevangenen die naar de aarde worden gestuurd. De aarde is al honderden jaren niet bewoonbaar door een nucleaire ramp en zij worden gestuurd om te kijken of aarde inmiddels weer bewoonbaar is.

Het idee an dit verhaal spreekt mij ontzettend aan en hierdoor ben ik dan ook direct geïnteresseerd. Het zijn leuke verschillende personages die ik graag wilde leren kennen. Wat is hun achtergrond en waarom hebben ze dit gedaan. Telkens kwam je wat meer te weten waardoor ik geïnteresseerd bleef om te lezen.

Dit deel voelde voor mij wel echt aan als een begin van een serie. Hoewel ik het met plezier heb gelezen gebeurde er niet veel, behalve aan het einde. Voor mij voelde het vooral als een kennismaking met de verschillende personages en het neerzetten van de onderlinge banden. Ik heb het gevoel dat er in de volgende delen een stuk meer spanning zal gaan zitten. Er zijn in ieder geval genoeg verhaallijnen ontwikkeld die dit mogelijk moeten kunnen maken.

Meer recensies van Aspen