Het stranddagboek

Aspen 08 december 2022
January is een succesvolle auteur maar vanwege een aantal gebeurtenissen in haar leven komt ze in een enorme writersblock. Uiteindelijk heeft ze geen andere keus dan naar het 2e huisje van haar vader te gaan, een plek waar ze liever niet is. Hier ontmoet ze Gus, een oude rivaal van de universiteit. Ook hij heeft last van een writersblock. Uiteindelijk besluiten ze om van genre te wisselen en elkaar hier meer over te leren. Om hopelijk aan het eind van de zomer een nieuwe bestseller te hebben geschreven.

Hoewel er een aantal zware gebeurtenissen de rode draad van het verhaal zijn, leest het boek zelf ontzettend luchtig. Hierdoor ben ik door het verhaal heen gevlogen en kon ik het boek niet wegleggen. Ik vond het ook erg leuk om over 2 schrijvers te lezen die elkaar wat proberen te leren over hun genre.

January is vanaf het begin een personage wat je in je hart sluit. Door alles wat ze het afgelopen jaar heeft meegemaakt leef je met haar mee. Gedurende het boek maakt ze ook een leuke groei door. Ook Gus vond ik vanaf het begin een leuk personage. De rivaliteiten op de universiteit werd goed neergezet maar toch voelde Gus niet als een onaangenaam persoon. De opbloeiende romance was ook mooi beschrijven en voelde niet gehaast of onrealistisch.

De setting van een klein dorpje aan een groot meer zorgde voor een mooie sfeer. Netals de beschrijvingen van January haar boek en de plekken waar Gus haar mee naar toe nam.

Meer recensies van Aspen