Tokio voor altijd

Aspen 09 juni 2021
Izumi heeft Japanse ouders maar is geboren in Amerika. Hierdoor heeft ze het gevoel er niet echt bij te horen. Daarnaast weet ze ook niet wie haar biologische vader is. Wanneer ze samen met haar beste vriendin op onderzoek gaat komt ze erachter dat haar vader de kroonprins van Japan is. Wanneer ze naar Japan reist komt ze erachter dat ze ook hier een buitenstaander is en dat de druk van de kroon erg zwaar is.

Het is een verhaal wat erg gemakkelijk weg leest. Het zijn korte hoofdstukken en er zit een fijn tempo in het verhaal. In het begin had ik wel wat moeite met de Japanse namen en woorden maar dit wende snel.

De strubbelingen waar Izumi mee te maken krijgt worden erg duidelijk verwoord. Vooral het gevoel dat ze door haar afkomst niet in Amerika thuis hoort, maar dat ze door haar Amerikaanse opvoeding ook niet helemaal in Japan thuis hoort. Dit gaf het verhaal voor mij de diepgang die het nodig had. Het verhaal zelf is namelijk wel erg voorspelbaar en niet heel origineel.

De romance in het verhaal is leuk maar had voor mijn gevoel soms iets te veel aandacht. Ik had graag meer gelezen over de aanpassingen die ze moest maken aan het hof en wat dit met haar deed. Ook stonden er een paar fouten in het verhaal wat niet nodig was, een nicht werd bijvoorbeeld aangeduid met neef.

Ondanks de paar minpunten is het absoluut een leuk verhaal. Je kunt er even lekker bij wegdromen.

Meer recensies van Aspen