De Spaanse liefdesleugen

Aspen 24 januari 2023
Catalina wil niet single op de bruiloft van haar zus verschijnen waar ook haar ex bij aanwezig is. Daarom heeft ze besloten om aan haar familie te vertellen dat ze een relatie is. Echter is er geen man die zich kan voordoen als haar vriend. Totdat haar irritante collega Aaron aanbiedt om met haar mee te gaan. Ze kan Aaron niet uitstaan maar Catalina weet ook dat ze geen andere keuze heeft.

Vanwege alle hype rondom dit boek besloten om hem ook maar te gaan lezen. Hoewel ik het best leuk vond ben ik niet volledig overtuigd van de hype. Catalina wordt als koppig beschreven maar om nou iemand 2 jaar te haten voor het gene wat hij heeft gedaan vond ik wat overdreven. Ook snapte ik Aaron niet zo goed dat hij hier al die tijd mee akkoord is gegaan. De haat liefde verhouding voelde ik dan niet echt helemaal. Ook vond ik Aaron zelf wat te perfect waardoor ik hem juist wat minder leuk vond, zulke mannen bestaan gewoon niet.

Vanaf het moment dat Catalina en Aaron is Spanje waren begin ik de chemie wat meer te voelen. Hoewel ik het soms wat overdreven vond kon ik hier wel van genieten. Sommige situaties waarin ze zich bevonden waren erg vermakelijk en hier heb ik dan ook hartelijk om kunnen lachen. Wat meer interactie met Catalina haar familie en dan vooral Chato had ik zelf leuk gevonden. De schrijfstijl is lekker luchtig en leest gemakkelijke weg.

Al met al een leuk boek maar 1 die mij denk ik niet lang bij zal blijven. Het volgt een standaard plotlijn waardoor er niet echt iets unieks werd gebracht. Ik heb de Nederlandse vertaling gelezen en ik moet bekennen dat ik mij ook een beetje ergerde aan de vele typfouten die er nog in stonden wat het leesplezier toch wel een beetje wegnam.

Meer recensies van Aspen