De dieren van Lockwood Manor

Aspen 04 december 2022
Hetty heeft vanwege de oorlog de opdracht gekregen om de opgezette dieren van het Londense museum te evacueren naar Lockwood Manor. Dit is een oud en statig landhuis wat wellicht niet de beste bewaarplek is voor opgezette dieren. Zo moet ze de dieren beschermen tegen muizen, ratten, motten maar ook grote temperatuurwisselingen en lekkage. Alsof dit nog niet genoeg problemen oplevert heeft Lockwood Manor zijn eigen geheimen die een groot gevaar oplevert voor de dieren van het museum.

Helaas was dit boek niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Na het lezen van de samenvatting had ik een beeld in mijn hoofd waaraan het boek niet voldeed. Al licht dit meer aan mij dan aan het boek. Eigenlijk lees ik weinig tot geen spannende boeken. Het spannende element in dit boek vond ik ook wat tegenvallen en zelfs wat voorspelbaar. De sfeer van het oude landhuis en de soms spookachtige opgezette dieren vond ik wel een leuke combinatie. Het verhaal speelt zich af met de oorlog op de achtergrond en ook hier had ik graag wat meer van willen zien.

De romance tussen Lucy en Hetty vond ik wel leuk. In die tijd iets wat nog niet geaccepteerd werd. Al lag het er wat mij betreft allemaal wel wat te veel bovenop. Hetty is een echte workaholic die alles voor haar dieren doet. Ze heeft geen liefdevolle jeugd gehad en daarom ook eenzaam. Lucy heeft veel last van angsten die haar leven al van jongs af aan beheersen. Dit maakte haar voor mij een interessant personage omdat ik graag wilde weten waar het vandaan kwam.

Het einde van het verhaal vond ik ook wat tegenvallend. Het duurde erg lang voordat er echt wat gebeurde. Ik zat dan ook erg op de ontknoping te wachten die mij uiteindelijk ontzettend tegenviel.

Mede doordat ik een ander beeld had bij het verhaal was dit niet helemaal mijn ding. Er zaten zeker leuke elementen in het verhaal maar in totaal vond ik het tegenvallen.

Meer recensies van Aspen