De vliegeraar

Aspen 22 april 2020
Ik had hele hoge verwachtingen van dit boek en die zijn helaas niet waargemaakt. Wellicht dat mijn verwachtingen gewoon te hoog waren maar ik vond het een vrij gewoon verhaal.

Voor mijn gevoel was het plot gewoon een standaard verhaal. Het nam misschien wel plaats in Afganistan tijdens de oorlog maar dit aspect nam voor mij te weinig plaats in. Ik had hier juist meer van willen mee krijgen. Want juist het stukje Afghanistan, de etniciteiten en de oorlog waren de dingen die mij aanspraken.

Daarbij vond ik Amir geen leuk personage en voor mij is dit een belangrijk onderdeel in een verhaal. Ik vond Amir egoïstisch en misschien zelfs wel arrogant. Halverwege leek hij wat te verbeteren maar aan het eind voelde ik toch weer wat meer afkeer.

Ondanks dat er voor mij veel minpunten in zaten was het wel gewoon een goed verhaal wat goed in elkaar zat. Het was interessant om te lezen. Waarschijnlijk waren mijn verwachtingen gewoon te hoog en had ik er wat anders van verwacht.

Meer recensies van Aspen