Spannend!

astrid-van-der-helm 12 januari 2024

'Het perfecte gezin'  Marieke Damen ☆☆☆☆

Gho, wat heb ik genoten van het eerste boek in 2024!

Het boek verteld het verhaal van Caro, Oscar en Kirsten. We verspringen van de ene persoon naar de ander. Op deze manier lees je de verhalen van deze hoofd personen.
Oscar en Caro zijn getrouwd en schelen zo'n 30 jaar van leeftijd. Ook is hij erg vermogend. Oscar is eerder getrouwd geweest maar zijn vrouw is overleden. Samen hebben zij dochter Annelot (poppdein) gekregen. Dat huwelijk was niet geweldig.
Oscar is met zakenrelaties naar het ballet en hij wordt overmand van een schoonheid van een serveerster die zij bediend die avond. Haar naam is Caro en Oscar doet er alles aan haar in bed te krijgen, en haar te kneden tot de perfecte vrouw. Hij is sowieso niet iemand die de huwelijkse trouw erg hoog heeft zitten.

Caro wordt verliefd op deze oudere, wel vermogende man. Samen krijgen ze een dochter Violet. Oscar is heel close met zijn dochter en Caro wordt enigzins vergeten.
Ze zijn net in een nieuwe villa komen wonen en Oscar wil een grote house warming geven en Caro organiseert alles en krijgt hulp van haar nieuwe buuf Joyce. De twee kunnen het goed vinden Samen en worden vriendinnen.

Op die middag missen ze Violet en al zoekende komen ze erachter dat Violet verdwenen is. Grote paniek alom.
Dan hebben we het verhaal van Kisten nog. Al lezende kom je meer van haar te weten maar het blijft een hele tijd vaag...

De hoofdpersonages in dit verhaal worden echt goed neergezet en leer je ze stap voor stap beter kennen. De pakkende proloog zet je gelijk op scherp en daardoor wil je doorlezen. Al snel wordt het spannend en kan je het boek niet meer dicht slaan. De gebeurtenissen volgen elkaar snel op en het tempo word hoger en hoger. Elk persoon verteld zijn eigen verhaal maar wat hebben ze te verbergen? Zijn ze wel die ze zeggen te zijn? Plotwendingen alom. De korte hoofdstukken maken dat je wilt doorlezen.
Maar waar is dan toch Violet gebleven? Wat hebben de buren te verbergen? Dat ze iets te verbergen hebben hebben staat als een paal boven water. En dan nog de andere buren op het doodlopende straatje. Hebben zij ook dingen verborgen?

Ik heb dit boek in twee dagen uitgelezen, en nu, 23.45 op donderdag nacht sla ik dit boek dicht met een diepe zucht...
Jammer dat ie uit is..

Ik heb dit boek gelezen voor HarperCollins en wil bedanken voor dit recentie exemplaar.

Meer recensies van astrid-van-der-helm