Geweldig begin, maar uiteindelijk te omvangrijk

astridhabraken 20 februari 2023 Auteur
Eigenlijk lees je 11 korte romans met dit boek, die allemaal een link hebben met het leven van Eliza May en Millicent Drayden, twee schrijfsters die onder gender neutrale namen hun boeken uit hebben gegeven, die door de jaren heen een mytische status hebben gekregen. In het begin gaat het om tijdgenoten van de schrijfsters, later om biografen en nog later wordt de link steeds minder duidelijk - het kunnen personages zijn die de boeken hebben gelezen of waar paralellen te vinden zijn in de levens. En in dat laatste deel zit voor mij het probleem. De eerste hoofdstukken / romans vind ik super, maar naarmate we meer naar het nu gaan raak ik de draad kwijt. Te veel personages, te veel details, die eigenlijk niet allemaal beklijven bij mij omdat je zo ontzettend veel moet onthouden. Misschien is het daarom Literatuur, maar ik heb het idee dat de vorm hier belangrijker is geworden dan het verhaal.

Meer recensies van astridhabraken