Indrukwekkend

Barisca 29 september 2019
Een aangrijpend boek dat vanuit deze tijd het verhaal van het kindertransport uit 1943 verteld. Het is een verhalend boek, niet een informatief boek.Er komen geesten van de overleden kinderen in het boek voor, maar niet op een overdreven of enge manier. Zij vertellen deels het verhaal dat niemand kon navertellen. In dit boek is het een heel natuurlijk verschijnsel.
Het verhaal is verzonnen, daar is de schrijver heel duidelijk over. Want nogmaals niemand kon het kindertransport navertellen. Het verhaal is prachtig opgezet en heel duidelijk wordt het verteld.
De lezer blijft achter met de vraag: “waarom? Waarom deze vernietiging?” Het zinloze van de oorlog, van vernietiging. Het afbreken van levens en dromen.
Het boek staat in de bibliotheek bij de B-boeken, maar het is niet een boek dat alleen voor kinderen is. Het is voor alle leeftijden de moeite waard om te lezen. Het maakt een stuk hele trieste geschiedenis duidelijker.
Opdat wij niet vergeten.

Meer recensies van Barisca