R.E.S.P.E.C.T.

bartleest 15 februari 2022
Het boek verloopt chronologisch en begint met de tijdsperiode waarin Lionel D. als feestende student op zoek is naar zichzelf en wat hij in de toekomst wil/kan doen. Later neemt hij ons mee doorheen de enorm (maar echt ENORM) heftige toelatingsproeven en stage van het SIE om dan te gaan vertellen over z’n eerste wapenfeiten en missies. Wat Annemie & Lio heel duidelijk opbouwen is hoe de golf van terroristische aanslagen richting onze contreien kwam en wat de impact was op het SIE. Ik zat/lag vaak vol spanning de vertellingen van zo’n missies te lezen, dus het is amper te vatten hoe die heren van het SIE zich dan moesten voelen. Ook de verijdelde aanslag in Verviers, de dagen na de aanslagen in Parijs en de aanloop naar de aanslagen in Brussel zorgen voor veel spannende hoofdstukken.

Niet alleen de stoere missie-verhalen, maar ook de psychologische impact ervan krijgt een plaats in dit boek. Lio, Lerre & James vertellen heel eerlijk hoe bepaalde gebeurtenissen hen fysiek en/of mentaal geraakt of gekraakt hebben. Ik hoop dat de bevoegde instanties leren van dit boek om de heren die dagelijks voor ons in de frontlinie staan beter te ondersteunen waar nodig.

Thank you for your service, heren.

Meer recensies van bartleest