Is dit op de valreep het beste boek van 2021?

bartleest 22 december 2021
Het boek gaat over zoveel, maar het begint vooral met Laura, een jonge studente met een gigantische interesse voor cryptologie. Ze krijgt een postkaart, inclusief vliegtuigticket, van een onbekende afzender die haar vraagt naar de andere kant van de wereld te reizen. Het wie/wat/waarom is nog zeer onduidelijk maar Laura beslist om het avontuur aan te gaan. Al snel belandt ze in een web van cryptomunten, cryptophones, bootvluchtelingen en gesjoemel met covid-vaccins en staat haar leven zoals ze het kende volledig op z’n kop. Want wie kan ze nog vertrouwen en wie niet?

Na een inleiding die je onmiddellijk in het boek zuigt, ben je vertrokken voor een heuse rollercoaster. In het begin had ik soms moeite met het volgen van de verschillende tijdlijnen en verschillende gebeurtenissen overal in de wereld, maar van zodra je de personages beter leert kennen, valt alles direct op z’n plaats. De kleine hoofdstukken zijn ingedeeld op basis van datum en vaak ook een ander personage, wat telkens weer een ander perspectief geeft op wat er gebeurt in het verhaal. De spanning blijft continue heel hoog waardoor je wilt blijven doorlezen en wilt weten hoe dit allemaal gaat eindigen.

Het is heerlijk om een boek te lezen waarin alle prachtig geschreven puzzelstukjes zo mooi samenvallen. Ik heb enorm genoten van dit boek en kijk er al enorm naar uit om ook de andere reeksen (Bling Bling & Boem Boem) van Jan te lezen.

Meer recensies van bartleest