Nagelbijtertje

Beertl 12 april 2024
Met de leesclub de Boekenreizigers Olv Erna Eikhoudt mocht ik het boek Doolhof van Verraad van Sterre Carron lezen. De kaft toont een verlaten trappenhuis in een leegstaand psychiatrisch ziekenhuis, waar een spannende scene in het boek zich afspeelt. Het is deel 22 van de serie rond hoofdinspecteur Rani Diaz, maar kan ook prima los gelezen worden. Deze thriller weet weer van begin tot eind de spanning goed vast te houden. Amy, het nieuwste teamlid , heeft in haar jeugd haar vriendin Phoebe verloren aan moord. Nu , jaren later, vindt er een moord plaats op een andere jonge vrouw, die op veel manieren doet denken aan de gebeurtenissen van destijds. Amy krijgt sterk het gevoel dat er een verband is met haarzelf. Helaas blijft het niet bij deze moord,maar volgen er meer. Is er een copycat aan het werk, of hebben ze met dezelfde dader te maken? En is het motief persoonlijk, of racistisch van aard? Diverse verdachten passeren de revue,zo is er de ex- vriend van Phoebe en de fysiotherapeut van een ander slachtoffer, die tevens de vader van haar ongeboren kind blijkt te zijn, maar de ontknoping is beslist verrassend te noemen. De auteur hield me tot het laatste moment op het puntje van mijn stoel en maakte dat ik het boek niet kon wegleggen. De personages zijn levensecht, waarbij ook een inkijkje in hun privéleven gegeven wordt, buiten de werkzaamheden op bureau moordzaken in Mechelen. Ik verheug me al op deel 23 van deze serie, want deze Vlaamse auteur blijft verrassen .

Meer recensies van Beertl