14 levensadviezen van Floor

bettykiebert 09 maart 2021
“Als je een meisje bent dat altijd alleen met meisjes speelde en je hebt ineens een jongensvriend, dan moet je wel eerlijk zeggen waarom!” aldus 'Regel 3' in dit boek uit de populaire Floor-serie. Hoe komt Floor bij deze regel? Nou, haar vriendin is zo’n meisje dat alleen met meisjes speelde. Opeens loopt ze liever met Richard naar school, terwijl Richard helemaal niet zo aantrekkelijk is. Floor begrijpt er niets van tot ze er achter komt dat de vader van Richard een sigarenwinkel heeft waar ook snoep verkocht wordt. Richard heeft altijd snoep om te delen. Vandaar het gedrag van haar beste vriendin! De ervaring wordt vastgelegd in een regel. Weer wat geleerd!
Het boek is geschreven in de ik-vorm. Het telt 14 Regels met achter elke Regel het verhaal dat Floor tot de betreffende regel heeft geïnspireerd. Geen grote thema’s maar herkenbare dagelijkse situaties met haar ouders, haar grotere broer, en vooral met haar beste vriendin Margreet. De boeken, en zelfs de hoofdstukken, kunnen los van elkaar gelezen worden. Getipt door de Nederlandse kinderjury in 2011.

Meer recensies van bettykiebert