Je krijgt er spontaan zin in.

Bianca 27 maart 2020
Mijn mening:
De Stroopwafelshop is het verhaal van Suze. Van een uitgestippelde toekomst met haar vriend Bram gooit ze rigoureus het roer om als ze benaderd wordt om in New York een Stroopwafelshop te beginnen. Qua uiterlijk is Suze een zelfverzekerde spontane dame maar innerlijk is het een en al twijfel, totdat ze impulsief besluit het aanbod aan te nemen.

Het betekenisloze begrip dat eenzaamheid voor mij altijd was, krijgt opeens een duistere invulling. Het naargeestige gevoel helemaal alleen te zijn, op een helse afstand van huis, knaagt als een hongerige rat aan al mijn zintuigen.

Niets gaat van een leien dakje en de eenzaamheid slaat al snel toe, totdat er uit onverwachte hoek hulp komt en Suze nieuwe vrienden maakt. Stiekem denk ik dat Suze durft te doen waar velen van ons van dromen.

Pak dit avontuur, maak er iets moois van, lach, wees een vrolijke optimist en mocht je ten onder gaan, doe dat dan met de grootste grijns die je kunt opbrengen.

Het verhaal leest heerlijk weg, ik zit bijna continu met een glimlach op mijn gezicht. Het is een verhaal dat niet helemaal loopt zoals je verwacht, de keuzes die Suze maakt zijn best bijzonder te noemen, dit geeft het verhaal extra inhoud, er zit zelfs een klein spanningselementje in, super leuk.

Hoe weet je nou of je het goede kiest? Los van het kiezen voor de makkelijke of de moeilijke weg. Hoe weet je nou of je de beste keuze hebt gemaakt?

Qua uiting van liefde had het er van mij wel een beetje meer af mogen spatten maar desalniettemin vond ik De Stroopwafelshop een heerlijk feelgood verhaal wat ik met heel veel plezier in een ruk heb uitgelezen.

4 sterren voor De Stroopwafelshop
Bianca