aaibaar boek

Bianca1990 13 januari 2024
Door het kleine lettertype iets langer in mijn boekenkast gelegen dan eigenlijk mocht, want had er geen last van. Toen ik tussen de hebban checklist 2024 de uitdaging aaibaar boek zag. Heb ik deze ervoor uitgekozen. Lang heb ik gedacht ik geef maar 3 sterren. Het duurde me te lang voor Debra en Chaver elkaar ontmoeten. Al begrijp ik Judith ook dat ze het verhaal over de oorlog duidelijk wilde maken. De bombardementen boven Rotterdam. Hoe slecht de joden behandeld werden. Op het laatst werd ik compleet in het boek meegezogen en begrijp je alles beter.
Ook Judith haar dankwoord was fijn om te lezen. Meestal lees ik het niet, al die namen die bedankt worden.... Maar hier zat ook weer een gans verhaal in.
Rockanje staat op mijn verlanglijstje om op reis te gaan. Benieuwd naar de streek.
Mooie en passende titel ook meisje met de halve ster (half-jood en Chakka met zijn halve ster op zijn kop)
Bij het verhaal tussen Saul en Chaver heb ik vaak terug gedacht aan het boek: Chakka mijn wolvekind. Dus wel een aanrader voor anderen die ook zo genoten hebben van dit boek zoals ik.

Meer recensies van Bianca1990