Weer een succesvol deel!

Bibiboekt 03 december 2023
Dit is alweer deel 10 in de Horrorland reeks.
Kennen jullie Kippevel nog? Die boeken vond ik vroeger heerlijk! En nu geniet mijn zoon van Horrorland! Hetzelfde concept, in een nieuw jasje.
Quinten en ik hebben beide dit gelezen en zullen jullie laten lezen wat we ervan vonden.

In het stadje Beacon Point gaan al jaren gruwelijke legendes rond. Verdwijningen zijn hier de normaalste zaak van de wereld en regelmatig worden er allerlei vreemde wezens gespot. De meeste inwoners lijken het niet eens te merken. Andere praten er liever niet over. Maar dan komt er een groepje kinderen oog in oog te staan met de verschrikkingen die zich in hun stadje schuilhouden. Ze zullen moeten samenwerken om de aanwijzingen op te volgen en een huiveringwekkend geheim te ontrafelen voor het hen zal verslinden....

De cover is ontzettend sterk en jaagt zeker angst aan. Ik kreeg meteen zin om te lezen en te zien welke griezels hier in voorkomen.
Je leest het verhaal vanuit verschillende kinderen. De hoofdstukken zijn kort en al direct vol spannende actie. Je hoeft niet lang te wachten op een kippenvel moment. Omdat je vanuit zoveel personages leest is het lastig om een klik te krijgen en lijkt het een beetje van de hak op de tak te gaan. De wezens zijn geweldig en uitermate griezelig en origineel! Alleen het plot, het waarom, is mij nog steeds niet echt duidelijk.

Quinten (10jaar):
De 1e avond met lezen durfde ik bijna niet naar de wc in het donker. Dat komt omdat dit deel plaatjes heeft. Die waren echt eng! Normaal maak je het in je hoofd minder eng. Gelukkig vond ik het daarna helemaal niet te eng. Ik vond het verhaal heel leuk en spannend, ik denk wel de spannendste en leukste van alle delen! Het einde was wel een beetje warrig.

Hoewel ik een stuk kritischer ben en vind dat er steken zijn laten vallen, zie je dat een kind van 10 dit weer helemaal anders ervaart.
Hij vond dit zelfs het leukste deel! We kijken weer enorm uit naar het volgende deel van de Horrorland serie is zeker een succes voor iedereen die van griezelen houdt!

Meer recensies van Bibiboekt