Spannende jeugdthriller

Boekenzuurstof 01 oktober 2020
Dit boek heeft mij positief verrast! Ik verwachtte een Young adult thriller die wel spannend zou zijn maar niet perse anders dan andere YA boeken.
Nou, laat me je vertellen, dit boek was niet standaard en heeft me echt met momenten ontzettende kippenvel bezorgd.

Afwisselend volgen we Mildred (moeder), Ernst (vader) Lenthe (dochter) en Clemens (zoon). Clemens heeft nogal wat problemen met zichzelf en zijn omgeving. Deze problemen hebben een uitwerking op het hele gezin.
Als een meisje vermist raakt lijken alle aanwijzingen maar Clemens te wijzen.

Het verhaal wordt verteld vanuit vier verschillende gezichtspunten, die van Mildred, Ernst, Lenthe en Clemens. In het begin moest ik wat wennen aan de wisselende gezichtspunten maar na een tijdje pakte het me helemaal. Het kort mee kijken met de personages zorgde er juist voor dat je het verhaal van meerdere kanten leert zien en de diepgang erin kunt ontdekken. daarnaast eindigde hoofdstukken soms best spannend waardoor je graag door blijft lezen.

Genadeloos is ontzettend spannend en met momenten best gruwelijk. Het leest als een trein, door de spanning blijf je nieuwsgierig en de korte hoofdstukken helpen ook om er vlot doorheen te gaan.

Het boek is vrij kort waardoor het een ideaal boek voor de jongere lezers of juist voor als je behoefte hebt aan een vlot lezende jeugdthriller.

Meer recensies van Boekenzuurstof