Leuk maar er miste wat

Boekenzuurstof 02 maart 2024
Business or Pleasure begint geweldig. Ik kon de chemie tussen de Chandler en Finn gewoon voelen. De one night stand was hilarisch ongemakkelijk en toen Finn de volgende dag dan ook nog bekend bleek én haar potentiële nieuwe ‘baas’ was, was het al helemaal compleet. Smullen dit!
Helaas keerde die spark die ik eerder bij Finn en Chandler voelde alleen niet meer terug.

Het verhaal leest lekker vlot. De schrijfstijl van Rachel Lynn Solomon zorgt ervoor dat de dialogen fijn vloeien en ik vond het erg leuk om te lezen hoe ze de traditionele rollen in de slaapkamer omgedraaid heeft in dit verhaal. De vrouw leert de man.
Business or Pleasure heeft ook meer spice dan De Ex Talk, wat misschien sommige lezers ook extra aanspreekt.
Het was geinig om te lezen hoe Chandler en Finn de dagen invulde. Overdag professioneel en s’avonds de “slaapkamerlessen”. Maar toch bleef er voor mij iets missen. Ik voelde geen verbinding met de personages naar mate het verhaal vorderde, ik voelde hun relatie niet groeien en de slaapkamerlessen voelden vlak.

Finn is een rustige en vrij onderdanig (mannelijk)hoofdpersonage. Bij hem past de term ‘cinnamon roll’ een beetje, echt een lieverd die geen kwaad kan doen.
Chandler weet wat ze wil maar durft er niet met de volle 100% voor te gaan. Toch bevat ze een goede dosis zelfvertrouwen en is ze daarmee ook voor Finn wel een fijne tegenspeelster.

Als je op zoek bent naar een luchtig verhaal met wat spice kun je Business or Pleasure zeker een kans geven! Over het algemeen zijn de ratings voor dit boek ook erg hoog dus de kans is groot dat je ervan zult genieten.

Meer recensies van Boekenzuurstof