Fantasy feelgood

Boekenzuurstof 28 februari 2024
Zoals je waarschijnlijk wel kunt raden, naar aanleiding van mijn rating, vond ik het weer geweldig!
Het verhaal heeft een hoog feelgood gehalte. Net als bij een feelgood is het verloop van het verhaal vrij voorspelbaar maar kun je daarnaast extra genieten van de lichtheid, humor en ontwikkeling van de personages.

Bride is wat je noemt een urban fantasy, dit betekent eigenlijk dat de wereld het zelfde is als die van ons (zo studeert en werkt Misery gewoon en heeft zij ook een mobieltje) alleen leven er naast mensen ook vampieren en wolven.
De wereld opbouw is niet te uitgebreid, we weten wat we moeten weten voor het verhaal en daar blijft het bij. Hierdoor is deze fantasy ook toegankelijk voor mensen die normaal geen fantasy lezen.

Misery is net als de andere hoofdpersonages van Ali Hazelwood ontzettend leuk en aandoenlijk. Ze is een lief, ietwat ongemakkelijk en grappig. Ik heb regelmatig hardop moeten grinniken om haar gedachten.
Hoewel het verhaal vanuit Misery’s gezichtspunt verteld wordt krijgen we aan het begin van elk hoofdstuk een glimps in het hoofd van Lowe.
Lowe is een leuke, stoere en toch ook lieve alfawolf. Eentje

Al met al kan ik Bride omschrijven als een laagdrempelig fantasy verhaal die, dankzij de gemakkelijke wereld, ook perfect te lezen is voor hen die eigenlijk nooit fantasy lezen.
Net als in haar andere boeken zit ook hier een onhandige, maar grappige, hoofdpersonage die je als lezer gemakkelijk in je armen sluit. Daarnaast is het de auteur wederom gelukt om een zwijmel-waardige romance in het verhaal verweven.

Ik ben in ieder geval ontzettend enthousiast en kan Bride daarom ook alleen maar aanraden!

Meer recensies van Boekenzuurstof