magisch!

Lisanne Stam 19 februari 2021 Auteur
Stel je voor, er staat een mooie fontein in de tuin van je tante. Er komt al jaren geen water uit en je raakt daardoor gefascineerd.
Tot de dag aanbreekt dat dit wél het geval is en je het aanraakt en terecht komt in een compleet andere wereld.
Dat overkomt Samantha, ze belandt in Charret-Lûd, een prachtige nieuwe wereld gaat voor haar open. Maar is het wel zo prachtig? Zou jij terug willen naar de aarde?

Wat een mooi debuut, zeg! Rowan heeft echt een magisch verhaal geschreven met een fijne vlotte pen. Ruim 500 pagina’s aan spanning, sensatie en geen detail wordt overgeslagen. Je wordt zelf ook meegezogen in de andere wereld en het lukt dan ook makkelijk om zelf een plaatje in je hoofd te creëren van alle gebeurtenissen. Fantasy-liefhebbers: dit past helemaal in jullie straatje! Heksen, monsters, magie, speciale namen, mysterie, haat en nijd, een andere taal, diverse stammen, geheimen, twists... et voila! Zelfs een plattegrond mag niet ontbreken.

In het begin wordt het verhaal vanuit Samantha’s oogpunt geschreven en naarmate het boek vordert worden er ook hoofdstukken gewijd vanuit het oogpunt van andere personages.

Het einde schreeuwt om een vervolg en gelukkig komt deze er ook! Spannend, ik ben enorm benieuwd.

‘Deze weg heb ik afgelegd,
door lief en leed, een waar gevecht.
Mijn wonden vervaagden, grauw en grijs,
een nieuwe familie, mijn paradijs.
Met stille adem wachtte ik ellenlang
op de enige plaats vergeten door zang.’

Hartstikke bedankt voor het mooie exemplaar en tot de volgende!

Meer recensies van Lisanne Stam