Recensie van boekjesenplantjes

boekjesenplantjes 13 oktober 2023
Dit is het tweede deel in de ‘Wacht met mij’-reeks van Amy Daws. Ken je Sam nog? De beste vriend van Miles, tevens de manager in Tire Depot, waar deel één over ging? Wel, Sam leer je in dit deel (veel) beter kennen. Op een dag gaat hij ijsvissen en ontmoet hij Maggie, een knappe jongedame die volgens haar (ex)vriend nogal basic lijkt te zijn. Daarom gaat ze het avontuur aan, en grijpt ze de gekste kansen om haar ex ongelijk te geven en hem terug te winnen.

Toen ik aan dit boek begon, wist ik niet wat te verwachten. Deel één vond ik qua schrijfstijl niet top (het verhaal wel!), dus ik was een beetje bang dat het opnieuw zo zou zijn. Niets is minder waar! ‘En

dan nu’ is echt een goed boek. Het bevat alle ingrediënten om een geweldige feelgood te zijn. De cover ziet er veelbelovend uit, en geeft een goed beeld van Sam.

Vanaf moment één voel je de aantrekkingskracht tussen beide personages. Je leert hen ook goed kennen aangezien het boek in beide POV’s geschreven is. Toch komt het wat trager op gang, maar dat stoorde niet. Er zit een goede opbouw in het verhaal, en Maggie is een heerlijk personage. Ze ratelt en Sam blijft er altijd kalm onder. Dat bezorgde me regelmatig een lach op mijn gezicht.

Ook de nodige spanning is aanwezig, wat het boek boeiend bleef maken. Ik wilde weten hoe het zou eindigen. De steamy elementen waren ook aanwezig. Niet overdreven, maar ze waren er en dat maakt het boek realistisch.

Extra leuk is dat Kate en Miles erg vaak terugkomen. Die ken je al uit deel één, en ik vind dat persoonlijk altijd wel fijn als bekende personages terug opduiken.

Kortom: dit is een heel leuk boek, en ik kijk uit naar het volgende deel!

-x-

Meer recensies van boekjesenplantjes