Recensie van boekjesenplantjes

boekjesenplantjes 25 september 2023
Hoe leuk is het dat ik mag meedoen aan de blogtour van 'Verboden liefde'? Ik heb deze novelle van Fiona Gothfield dan ook met plezier gelezen. Het verhaal gaat over Thomas, een student geneeskunde in Antwerpen, en Lies, zijn professor anatomie. Lies heeft het thuis niet al te gemakkelijk, en Thomas is gebuisd op zijn examen. Door dat laatste komen Lies en Thomas elkaar tegen, en meteen voelen ze allebei de aantrekkingskracht.

Fiona Gothfield neemt je in deze korte novelle mee in een verboden verhaal, namelijk een bloeiende romance tussen een student en een professor. Omdat ik zelf voorstander ben van niet alledaagse onderwerpen, vind ik het heel tof dat de auteur ervoor gekozen heeft om iets gewaagder te vertellen. In dit verhaal is het de vrouw die ouder is én die ook nog eens iets ethisch niet correct doet. Dat is gedurfd, en dat juich ik alleen maar toe.

Het verhaal leest erg snel, mede omdat het erg kort is, maar ook omdat we dit van Fiona Gothfield gewend zijn. Het boek heeft veel potentieel, dat van mij nog meer uitgebreid mag worden. Sommige stukken vond ik vrij snel gaan, daar mag zeker meer tijd voor genomen worden zodat verhaallijnen nog dieper uitgewerkt kunnen worden. Op die manier kan de spanningsopbouw ook wat trager op gang kolen. Ik had vooral honger naar meer. Het romance-steamy gehalte was zeer aanwezig, wat vernieuwend was voor deze auteur.

Kortom: wegromen met deze novelle zal je zeker doen, en het is een verrassend leuk boek om tussendoor te lezen.

-x-

Meer recensies van boekjesenplantjes