Recensie van boekjesenplantjes

*Rowan & Diesel*

In ‘Geheim van de cowboy’ volgen we het verhaal van Rowan, de jongere zus van Riley en dochter van Alex en River (die we eerder leerden kennen). Waar we in ‘Getrouwd met de cowboy’ konden lezen over hoe Diesel, de beste vriend van Riley, steeds grapjes maakt over hoe graag hij Rowan wil, komt dit verhaal tot uiting in dit boek. Ik werd alleszins razend benieuwd!

Rowan en Diesel kennen elkaar al hun hele leven. Diesel staat erom bekend een flirt te zijn, en hoewel hij het nooit onder stoelen of banken gestoken heeft dat hij een oogje heeft op Rowan, ziet zij hem niet echt staan. Maar dan komt ze terug bij haar ouders wonen na jaren op de universiteit, en veranderen haar gevoelens stilaan. Tot het verleden Diesel ineens lijkt in te halen…

Dit boek is echt een pareltje. Ook hier wordt het verhaal verteld vanuit beide perspectieven, dus vanuit Rowan en Diesel. Je leert ze allebei goed kennen, en hun gevoelens komen prachtig tot uiting. Diesel blijkt totaal niet te zijn zoals iedereen denkt, en het wordt zo mooi en sereen omschreven hoe hij zich tegenover Rowan voelt.

Het boek is zo geschreven dat het erg vlot leest, en je voelt de spanning vanaf pagina één. Ik had het gevoel dat ik moest blijven verder lezen, ik moest weten wat er nog zou gebeuren en hoe dit verhaal zou eindigen.
Extra leuk is natuurlijk dat eerdere personages terugkomen, waardoor je constant verbonden blijft met de familie Bishop. Ook fijn te lezen hoe de banden in de familie gevormd zijn, wie hecht is met wie, en hoe de eerste generatie met de tweede generatie omgaat. Verder leer je in dit deel meer nichten en neven van Rowan en Riley kennen, waardoor je zin krijgt om ook hun verhalen te gaan lezen.

Ik vind deze hele cowboyreeks echt geweldig, en op de ranch in Texas valt er altijd wel iets te beleven! Het is zó leuk dat er nog zoveel meer in aantocht is!

-x-

Meer recensies van boekjesenplantjes