Recensie van boekjesenplantjes

Bryce Lockwood, de CEO van Crimson Advertising, fladdert van vrouw naar vrouw en heeft geen zin in een vaste relatie. Hij kan altijd op zijn trouwe secretaresse Cassie rekenen om zijn scharrels te contacteren, of juist om ze weg te jagen. Wat hij niet weet is dat Cassie een veel te hoge werkdruk ervaart en eraan denkt om ontslag te nemen. Bryce ziet haar enkel als secretaresse, tot hij haar in een ander licht begint te zien.

Danielle Carson doet het weer. Na haar vierdelige New York's Finest reeks, neemt ze de lezer nu mee naar Boston, waar Crimson Advertising gevestigd is. Bossed around is een fantastische office romance, heel anders dus dan de verhalen over de NYPD. Toch is Danielle erin geslaagd me weer aan mijn e-reader gekluisterd te laten zitten. Ik kon het boek namelijk maar moeilijk wegleggen.
Het verhaal is vrij braaf, al zit er ook enige diepgang in voor beide personages. Liefde en vriendschap staat centraal en je leest het boek vanuit beide POV's. Zo zit je op de eerste rij wanneer Bryce beseft dat Cassie toch wel bepaalde gevoelens bij hem oproept. De twijfels en verwarring die dat met zich meebrengt (zowel voor Bryce als Cassie) is mooi neergeschreven.

Het boek leest heel erg vlot, ondanks het vrij voorspelbaar is. Het is heel leuk om een geweldig, luchtig verhaal te lezen en even volop te kunnen genieten zonder al te veel te moeten nadenken. Als je er als schrijver voor kan zorgen dat een lezer alleen maar wil doorlezen, dan weet je gewoon dat je een goed boek geschreven hebt!

-x-

Meer recensies van boekjesenplantjes