Recensie van boekjesenplantjes

boekjesenplantjes 06 september 2023
Volledige Overgave is helaas het laatste deel van de New York’s Finest serie van Danielle Carson. Dit keer krijgen we het verhaal van Alex en Triana te lezen. Alex kennen we als de norse rechercheur, collega van Allison, Keith en Nick. Triana leren we kennen als zus van Damian, en dus ook de schoonzus van Allison.
Alex en Triana beginnen meteen op slechte voet. Ze kunnen elkaar niet uitstaan, maar komen elkaar ook steeds weer tegen. Zeker omdat ze gemeenschappelijke kennissen hebben. Geleidelijk aan leren ze elkaar beter kennen, en waar ze beiden stoer en kil overkomen, ontdekken ze dat er ook zachte kantjes onder die ruwe bolsters zitten.

Danielle Carson heeft het weer gefikst. Net zoals de vorige drie delen, stelt ook dit vierde deel niet teleur. Integendeel. Het verhaal wordt wederom verteld vanuit beide point of views, dus zo leer je Triana en Alex heel goed kennen. In dit deel vind ik het extra belangrijk om te weten hoe de personages denken, aangezien ze allebei een rugzak meedragen.

Extra leuk is dat de personages uit de vorige delen weer even aan bod komen. Dat maakt deze serie tot een geheel, en krijg je echt dat familiegevoel. Het boek is prachtig uitgewerkt, en de combinatie van alle mogelijke tropes zijn aanwezig: vriendschap, liefde, steamy scènes, drama en natuurlijk een gezonde dosis spanning.

Ook dit deel leest zo vlot dat je het boek in no time uit hebt. Het is in de tegenwoordige tijd geschreven, waardoor ik het gevoel had dat ik helemaal mee in het verhaal zat. Het was alsof ik met een grote kom popcorn naar een film keek. Hoe leuk zou dat wel niet zijn, als deze serie verfilmd zou worden?!

Nu alle delen gelezen zijn, wordt het dus even kiezen tussen onze vier knappe hoofdrolspelers. Wie is mijn favoriet? Nick, Damien, Keith of Alex? Als ik écht moet kiezen (wat dus een bijna onmogelijke opgave is), kies ik toch voor Alex. Een stoere politieagent met zuiderse looks? Yes, please! Maar de anderen moeten zeker niet onderdoen! Volledige Overgave is een fantastische afsluiter van een fantastische serie!

-x-

Meer recensies van boekjesenplantjes