heerlijke enemy to lovers, wat live op de radio te beluisteren is

Bonsje79 04 november 2023
“De Ex Talk is een heerlijke, hilarische en hartverscheurende romance dat meteen een tiktoksensatie werd, en terecht!”

Nou, deze intro klinkt natuurlijk veelbelovend. En ik ontving het boek op een prima moment, namelijk toen het dalen van de temperatuur, de huilende wind en het tikken van de regen op de ramen de herfstvakantie deed inluiden. Perfect dus om met een dekentje en dit boek op de bank te kruipen.

Dit boek gaat over Shay, die al 10 jaar bij radiozender Pacific Public Radio werkt als producer. Het gaat ook over Dominic; net afgestuurd, denkt alles al te weten en strooit graag met zijn “master journalistiek van Northwestern.” Dominic werkt als reporter bij dezelfde radiozender. En die twee liggen elkaar niet echt. Als besloten wordt door de radiozender dat het tijd wordt voor een nieuw programma, moeten Shay en Dominic ineens een programma samen presenteren. Het programma “De Ex Talk,” gaat over een stel die uit elkaar zijn. Shay en Dominic zijn dus min of meer gedwongen om te doen alsof zij een relatie hebben gehad. Dit gaat natuurlijk moeizaam. Maar niet alleen omdat ze elkaar niet mogen ;-) Ondertussen heeft Shay ook met een aantal privé zaken te dealen. Zo gaat haar moeder ineens trouwen en is haar beste vriendin aan het solliciteren ergens ver van Seattle. (Hier speelt het boek zich af)
Tussen de hoofdstukken lees je een aantal transcripten van afleveringen van het programma en Twitter berichten die Shay allemaal leest over De Ex Talk. En er is de kwestie “onderarmen.” Want Shay blijkt dól te zijn op blote onderarmen. Blote mannen onderarmen welteverstaan. Ook die komen aan bod in het boek. Net als wat stomende scènes in bed. Kortom, als je van romantiek, “enemy-to-lovers” houdt en je vindt het niet erg om seks scènes voor je te zien (of ben ik de enige die het voor zich ziet?), dan is dit je boek! Ik vond het een heerlijk boek. Van mij krijgt dit boek 4 ⭐️⭐️⭐️⭐️ van 5 sterren. Ik zou er nog zó veel meer over kunnen vertellen, maar ben bang dat ik dan echt spoilers aan het verklappen ben.

~ losjes blijkt leuker dan verwacht ~

Meer recensies van Bonsje79