Geen super spannende thriller, wel een prima boek!

Bonsje79 16 september 2021
Zomers Madrid, van Evi Dekker
Uitgeverij: HarperCollins

Het boek begint bijna als een zeer uitgebreid en gedetailleerd reisverslag. Lara is net getrouwd met Kevin en onderweg naar Madrid voor hun huwelijksreis. Siem, het zoontje van Kevin uit een eerder huwelijk, is ook mee. In Madrid blijkt Kevin zich te ontpoppen als ware reisleider. Hij heeft voor elke dag een hele planning gemaakt. En draagt zelfs een opgevouwen A4tje met daarop die planning, de bezienswaardigheden en weetjes bij zich. Lara doet haar best wat culturele uitstapjes te skippen, om het voor Siem ook leuk te houden. Al snel ontmoeten ze in Madrid een leuk, Nederlands stel. En omdat de kinderen het onderling zo gezellig samen hebben, spreken ze af wat meer tijd samen door te brengen. Het lijkt de perfecte huwelijksreis. Tot Lara op een ochtend de zevenjarige Siem ophaalt voor het ontbijt en ze hem nergens kan vinden. Heel het hotel wordt op z’n kop gezet en zelfs de moeder van Siem en haar nieuwe partner vliegen zo snel mogelijk naar Madrid. Kevin gaat zich ondertussen steeds vaker apart gedragen. En hoe “toevallig” was de ontmoeting met het Nederlands stel? Als dan ook nog eens plotseling een fiks bedrag van de zakelijke rekening van Lara wordt afgeschreven, weet ze niet meer wat er allemaal aan de hand is en wat wel en niet met elkaar te maken heeft. En ondertussen is Siem nog steeds weg….

Van mij krijgt dit boek 2 ⭐️⭐️ van 5. En nee, dat is niet veel. Ik vind de schrijfstijl eenvoudig, wat er dan weer wel voor zorgt dat het lekker snel weg leest. Ik mis echte hoofdstukken (er is nu alleen een lege ruimte). Voor een thriller vond ik ‘m niet echt spannend, voor mij persoonlijk was al wel vrij duidelijk wie er veel te verbergen heeft. Hierdoor was de ontknoping niet per se heel verrassend. Wat ik positief vind, is dat wat er geschreven is, ook klopt. Met de details zit het dan ook oké. Prima boek als tussendoortje.

~zulke dingen gebeuren hier elke dag. Maakt u zich geen zorgen! Wilt u misschien iets drinken?~

Meer recensies van Bonsje79