Spannend van hoofdstuk tot hoofdstuk

Bonsje79 12 maart 2023
Hoewel dit het 6e deel in de Kim Stone reeks is, was het voor mij de eerste die ik las. Maar zeker niet de laatste!
Als forensisch archeoloog, “dokter A,” een groepje studenten begeleid bij een opgraving, doen ze interessante ontdekking. Ze stuitten namelijk op echte, menselijke resten. Rechercheur Kim Stone wordt op de zaak gezet, samen met oud-collega/inspecteur Tom Travis. Tussen die twee botert het niet echt, zeker niet nadat Kim nét iets eerder werd bevorderd tot inspecteur. De samenwerking zien zij allebei dan ook niet echt zitten. Maar… “alles voor de zaak.”
Ondertussen lopen er nog wat kleine zaken, waar Kims eigen team druk mee is. Ogenschijnlijk lijken het allemaal losstaande zaken, die niets met elkaar te maken hebben. Maar langzaam maar zeker blijkt dat alle zaken wel een gemeenschappelijk motief hebben, namelijk: haat. Hebben de zaken dan ook onderling met elkaar te maken? Kim is er maar druk mee! Ze probeert op de hoogte te blijven van de zaken waar haar eigen team mee bezig is. Wat maar deels lukt, omdat de grote zaak al haar aandacht opeist. Ondertussen stoort ze zich aan het gedrag van Travis en raakt een collega persoonlijk betrokken. Om spoilers te voorkomen, laat ik het bij deze (zeer korte) synopsis.
Van mij krijgt deze thriller een dikke 5 ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ van 5 sterren. De opbouw is goed. Door het schakelen tussen verschillende personages, die met verschillende zaken bezig zijn, blijft het spannend en interessant. De details in het boek zijn zeer uitgebreid beschreven. Én het beschrijft een onderwerp wat helaas nog steeds aan de orde van de dag is.

~ de stilte die volgde, was oorverdovender dan het geschreeuw ervoor ~

Meer recensies van Bonsje79