Een feelgoodroman, met romantiek en een vleugje drama

Bonsje79 14 augustus 2022
Voor mij het eerste boek van deze auteur. Maar zeker niet de laatste, want ik heb er werkelijk van gesmuld! En dat terwijl dit genre lichtjes uit m’n comfort zone is, want het is een feelgoodroman, terwijl ik meestal voornamelijk thrillers lees. Op de een of andere manier trok de tekst op de achterflap mijn aandacht en ben daar erg blij mee.
Dit boek gaat over Andi. Zij is horrorauteur én podcastmaker. En is komen wonen naast Hill, ex brandweerman. Zo op het eerste oog lijken de twee maar weinig gemeen te hebben. Beiden doen hun ding en bemoeien zich vooral niet met elkaar. Totdat Andi er op een avond achter komt dat haar achterdeur open staat. Terwijl zij door haar verleden juist altijd heel secuur is en alles netjes op slot doet. Ze kan haast de aanwezigheid van iemand voelen. In háár woning. Ze rent naar de buurman, die door zíjn verleden weet hoe hij moet omgaan met iemand in een onveilige situatie. Hill weet Andi te kalmeren en nadat de politie is geweest, blijft Hill nog even bij Andi. Beiden hebben een verleden waardoor ze getraumatiseerd zijn. Hierdoor kunnen ze een ander maar lastig vertrouwen. Maar langzaamaan leren ze elkaar te vertrouwen. Helpt de een de ander. Andi weet met haar vrolijke en licht opdringerigheid Hill dingen te laten doen waarvan hij dacht nog niet aan toe te zijn. Na een werkongeval mist hij namelijk een deel van zijn been en raakte hij in een depressie. Het liefst zou hij zich de hele dag in huis opsluiten. Maar zijn nieuwe buurvrouw, Andi…. Iets in haar maakt hem dat hij uit zijn schulp kruipt. Andi heeft iets enorm traumatisch meegemaakt, waardoor ze heeft besloten nooit meer een man te kunnen vertrouwen. Maar Hill weet langzaamaan en steentje voor steentje door haar zelf gemetselde muur te breken. Er worden filmavondjes gepland, waarbij Andi haar buurman Hill kennis laten maken met het horror genre. Hill weet de onhandige Andi wat bij te brengen op het gebied van koken. Uiteindelijk blijkt dat ze niet alleen aan elkaar iets leren, maar zeker ook ván elkaar. En begint niet alleen het zelfvertrouwen bij allebei te groeien, maar bloeit er meer op tussen de twee.
Dit boek is zo heerlijk geschreven. Het onderschrijft de emoties en trauma’s die beide hoofdpersonen moeten verwerken. Maar ook hoeveel moeite het kan kosten om niet alleen iemand anders, maar vooral jezelf te vertrouwen. Daarnaast bevat het een aantal romantische scènes en natuurlijk ook hier en daar een vleugje drama. Ik geef dit boek 4 ⭐️⭐️⭐️⭐️ van 5 sterren. Het leest lekker weg en bevat zo veel verschillende elementen, dat het voor heel veel mensen een heerlijk boek zal zijn.

~ Doe. Het. Niet. Meid. Ga níet naar binnen. ~

Meer recensies van Bonsje79