Een mysterieus en romantisch verhaal

Bonsje79 08 oktober 2022
Als je nog op zoek bent naar een boek om te lezen voor Halloween: ik heb een goeie tip voor je! Want dit boek begint rond Halloween. Moira, haar broer en zus doen samen een echt “hekserig” wicca ritueel bij een steencirkel niet ver van huis. Kennelijk werkt het, want ze komen alledrie terecht in een ander landschap. Als een soort droom. Als ze (nog steeds bij de steencirkell) weer wakker worden, blijken ze alledrie hetzelfde te hebben gezien en meegemaakt. En allemaal hebben ze hem gezien. Een onbekende, maar erg knappe jongen met de naam Hayko. Wat doet Hayko in hun gezamenlijke droom? Was het wel een droom? En wie is die Hayko? Na dit incident blijft Hayko opduiken als Moria slaapt. En vaak zijn haar broer en zus erbij en “dromen” ze hetzelfde. Moira krijgt het idee dat ze Hayko moet helpen. En dat het geen dromen zijn, maar een plek waar kennelijk de tijd niet bestaat. Moira doet samen met haar broer en zus onderzoek naar Hayko en de engelen die inmiddels ook maar steeds verschijnen. Tussendoor blijken Moira en haar vriend steeds meer uit elkaar te groeien. Moira gaat steeds meer voor zichzelf opkomen en komt erachter dat haar vriend heel andere ideeën voor hun toekomst heeft dan zij eigenlijk wil. Én stiekem wordt Moira verliefd op Hayko. Terwijl ze weet dat Hayko niet echt is. En zij hem waarschijnlijk alleen maar heeft ontmoet om te helpen “naar de andere kant.” Dit boek bevat zó veel! Zo lees je duidelijk hoe Moira worstelt met zichzelf. Met haar toekomst, de ADHD die ze blijkt te hebben. Haar werk en studie. En haar relatie. Hoe moe ze is van de nachten waarin ze droomt en op een andere plek is. Op een andere plek bij een jongen die wil dat ze voor zichzelf gaat kiezen. En die toch wel erg leuk is. Maar niet echt bestaat. Toch?
Ik vond dit boek heerlijk mysterieus, romantisch en op sommige punten herkenbaar. Van mij krijgt dit boek 4 ⭐️⭐️⭐️⭐️ van 5 sterren.
En erg fijn; er zit nog een bonusverhaal achter!

Meer recensies van Bonsje79