leest als een spannende actiefilm

Bonsje79 03 augustus 2021
The Gray Man- onder schot, van Mark Greany.
Als je in dit boek begint met lezen, lijkt het alsof je op de bank ligt. Er niks op de televisie is en je maar aan het zappen bent geraakt. En dan midden in een super spannende actiefilm terecht komt. Want dit boek begint meteen al vol actie. [Disclaimer; als je eenmaal bent begonnen met lezen, wil je dit boek niet meer wegleggen. Bij deze ben je dus gewaarschuwd]
Freelance huurmoordenaar en voormalig CIA agent Court Gentry (The Gray Man) heeft net een klus geklaard in het Midden Oosten en probeert z’n exfil te halen. Tot hij merkt dat de mannen van het team wat hem zou moeten komen redden, juist proberen van hem af te komen. En ineens is The Gray Man niet de jager, maar de prooi. En gejaagd op hem wórdt er! Court moet al z’n skills en contacten aanwenden, maar het lijkt een onmogelijke klus te worden. Met elk hoofdstuk stijgt de spanning, gaat The Gray Man z’n klus kunnen afmaken? Zo tegen het eind zwelt de spanning aan tot een geweldige climax, waarbij het nog onmogelijk is het boek weg te leggen. Er is verraad, intriges, geweld en een hoop bloed dat vloeit. Ik kreeg gewoon ontzag voor het enorme doorzettingsvermogen van Court. Ondanks alle tegenslagen, blijft hij maar doorgaan. Gedreven door het gevoel iets goeds te doen. Groter dan hij zelf. Ik vond dit boek werkelijk fantastisch! Je wordt meegezogen in het verhaal, waarbij er gelukkig genoeg ruimte is om de hoofdpersonen beter te leren kennen. Zo wordt de mens achter The Gray Man bijvoorbeeld een klein beetje zichtbaar. Wat fijn is, want hierdoor krijg je sympathie voor deze (huur)moordenaar. Verder zijn de situaties zeer gedetailleerd beschreven. Hierdoor is het niet alleen een mooi verhaal, maar voelt het ook echt aan. De auteur heeft zichtbaar moeite gedaan zich enige kennis te vergaren, zodat wat er beschreven wordt ook klopt met de werkelijkheid. Voor mij is dit het eerste boek wat ik van deze auteur heb gelezen. Het genre (thriller/spanning) is mij wel bekend en m’n favoriete genre. Van mij krijgt dit boek 5 van 5 sterren ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️. “Hard, snel en onverschrokken, precies zoals een thriller hoort te zijn,” staat er op de cover van het boek. En juist dat sprak mij aan en maakte dat ik dit boek graag wilde gaan lezen. Ik ben niet teleurgesteld, hij voldoet precies aan de beschrijving!

~hij was goed. Hij was beter dan goed. Hij was de beste. Het is de man die bekendstaat als The Gray Man~

Meer recensies van Bonsje79