Breekt zoon Alexander vader Viljar's hart?

Alexander wordt na een feestavond wakker naast een dood meisje. Als vader wil Viljar natuurlijk de onschuld van zijn zoon bewijzen, maar is hij wel onschuldig en breekt deze niet zijn hart? Hierbij probeert de getraumatiseerde inspecteur Lotte Viljar te helpen. En ook uit onverwachte hoek komt er hulp op zoek naar de waarheid.

Het boek lijkt 3 verhaallijnen te hebben die elkaar afwisselen en aan het einde samen komen. De chronologische gebeurtenissen van Alexander, Viljar en Lotte, de terugblikken van getuigen op de fatale feestavond en een extreemrechtse groepering. De vraag is wat deze met elkaar te maken hebben.

Direct vanaf het eerste hoofdstuk word je in het verhaal getrokken en bouwt de spanningsboog zich op. Maar voor mijn gevoel is er net 1 verhaallijn teveel, waardoor de spanning zo nu en dan wegzakt en de personages en hun beweegredenen op het feest minder uitgediept worden. En dan plots gebeurt er in een volgende hoofdstuk weer iets heftigs waardoor je wilt blijven lezen om te weten hoe de vork nu in de steel zit.

Na het spannende debuut Het meesterwerk valt dit tweede boek van Tangen iets tegen ten opzichte van mijn verwachtingen. Het bevat echt spannende momenten, maar de wisselende verhaallijnen onderbreken dit net teveel om het niveau van het eerste deel te halen. Toch maakt Hartenbreker mij nieuwsgierig naar hoe de personages zich verder ontwikkelen in deel 3.

Meer recensies van Bookish Lifestyle / Veronique