Als ik help.

Booksanddrawings_ 20 augustus 2020
Dit debuut is een aangrijpend verhaal over vriendschap ,liefde, pesten en nog veel meer. Het verhaal gaat over Katrina en Grace, Katrina vraagt niet niks als ze Grace vraagt om zich voor te doen als jongen. Om er zo achter te komen of de jongen waar Katrina verliefd op is ook op haar valt. Grace zal zich op school nu voortaan voordoen als Chris.

Door deze gebeurtenis raakt Grace (Chris) in vele situaties verzeild, dan komen we ook meteen op een ander punt van het boek want, het boek bespreekt vele heftige situaties en problemen. Zo heeft pesten een grote rol in het verhaal maar ook de liefde speelt een rol. Ik vind het krachtig dat je in je debuut al zoveel heftige situaties kan beschrijven en daarmee ook andere mensen probeert te helpen, ik weet zeker dat er veel mensen zijn die daar baat bij hebben.

“Katrina houdt haar handen voor haar ogen, zodra de kapster begint met knippen. De lange blonde lokken vallen op de grond.Grace voelt aan de geknipte plukken. Als de kapster klaar is, bekijkt Grace haar nieuwe kapsel. Ze ziet er zo anders uit.”
– (Als ik help, Cheyenne Winands.)

Het verhaal loopt mooi in elkaar over en het boek leest als een speer, voordat ik het wist had ik het boek al uit. Het enigste wat ik op het verhaal aan te merken heb ik dat ik het niet altijd even geloofwaardig vond, bijvoorbeeld dat Grace zich zomaar kon inschrijven als jongen op school. Maar ondanks deze kleine puntjes van kritiek is het niet echt storend en is het een super leuk boek om te lezen.

Daarom geef ik Als ik help van Cheyenne Winands ****sterren!

Meer recensies van Booksanddrawings_