Wow, wat een verhaal!

Na ‘Niet zonder ons’ kon ik niet wachten om aan deel 3 van de eindeloos- serie te beginnen. Na het tweede deel kon ik Tess en Jay echt nog niet loslaten (het verhaal zat nog heel lang in mijn hoofd!), dus ik was dan ook heel benieuwd of dit verhaal me ook zou kunnen raken.

De hoofrollen in dit deel zijn nu weggelegd voor Wessel, de beste vriend van Jay, en Lotte, de zus van Tess. In de vorige delen kwamen ze al even voorbij maar nu is het tijd dat hun verhaal verteld wordt. En wat voor verhaal! Waar ik eerst dacht van wat moet ik met Lotte en Wessel, is het na het lezen van dit verhaal totaal de andere kant opgegaan.

Na het lezen van dit boek dacht ik alleen maar; Wow, Wendy heeft het weer geflikt!! Ze heeft er ook met dit verhaal voor gezorgd dat alle emoties door mijn lijf gierden. Ook dit keer heeft een ze een prachtige verhaallijn tot leven weten te krijgen, waarin ook hierin de hoofdpersonages het niet makkelijk hebben.

Lotte is een getalenteerd advocate, is al jarenlang samen met haar jeugdliefde Gerbrand, heeft het verder goed voor elkaar. Totdat er iets gebeurd wat ze totaal niet aan zag komen en ze gedesillusioneerd achterblijft. Wat nu? Hoe krijgt ze alles op de rit, als emoties en Lotte niet samen gaan?
Wessel totaal het tegenovergestelde van Lotte en niet altijd even goed te peilen. Maar nu leren we een totaal andere man kennen en komen we erachter waar zijn gedrag vandaan komt. En jeetje wat heeft dit mij geraakt! Twee karakters die niet verder uit elkaar kunnen staan en toch die aantrekkingskracht he…Heerlijk om te lezen!

‘Niet zonder mij’ is een verhaal wat laat zien hoe mensen kunnen veranderen, hoe je een totaal ander beeld van iemand hebt, wat een laag zelfbeeld kan doen en hoe het voelt om je nooit geliefd te voelen, maar hoe mensen uiteindelijk samen het beste bij elkaar naar boven kunnen halen. Het verhaal is mooi, grappig en aandoenlijk, maar aan de andere kant ook heel aangrijpend door de verborgen traumatische gebeurtenissen bij de hoofdpersonages. Het is een verhaal geworden waarin moeilijke thema’s niet geschuwd worden maar op een mooie, pure manier wordt verteld.

Meer recensies van Bookstagram_ilona